Vraag

Eén opdracht met twee vragen. Groothandel Gymna breidde zijn showroom uit voor oefenmateriaal voor kinesisten. Zo kwam er meer ruimte vrij voor eigen producten, maar ook voor die van partnerbedrijf Barthels Medical. Barthels Medical is een groothandel voor huisartsen en verpleegkundigen.

Twee merken en twee doelpublieken met een zekere affiniteit, maar toch elk verschillend.

Aan ons om én die uitbreiding in te vullen én beide productlijnen de aandacht te geven die ze verdienen in deze uitbreiding en herinrichting van hun showroom, zonder dat ze elkaar voor de voeten lopen.

Antwoord

We brachten de producten van beide bedrijven onder in aparte zones. Met uitzondering van bijvoorbeeld ontsmettingsproducten, een productcategorie waarin beide type klanten geïnteresseerd zijn. Gemeenschappelijke ruimtes zoals de ontvangstbalie, overlegruimtes en de opleidingszaal fungeren als overgangszones.

De investeringsproducten zoals behandeltafels krijgen met een centrale plaats de aandacht die ze verdienen, terwijl de shoppingitems (lagere prijzen en dus een korter beslissingstraject) een minder prominente plaats innemen.

We stippelden bij de herinrichting van deze showroom een logische, natuurlijke flow uit voor de verkopers van elk merk. Van het koffietje bij ontvangst, tot het moment dat ze met de klant aan tafel schuiven om meer in detail te gaan.

“Eerst keek ik op tegen de verbouwing: ik zag alleen problemen. Architime heeft er een uitdaging van gemaakt, om daarna de oplossing aan te reiken.” Frans Cesar, afgevaardigd bestuurder Gymna

Download

Laat je gegevens achter en ontvang de download in je mailbox

"*" indicates required fields

This field is for validation purposes and should be left unchanged.